tirsdag den 14. januar 2014

Et nyt forbillede

Hvad er dit forbillede? Mit/mine forbilleder skifter. For det meste har det været modige politikere med en passion, eller stærke kvinder. Det afhænger af det sted, jeg er i livet. I øjeblikket har jeg stor respekt for Signe Wenneberg.



Jeg har hendes bog: "Komsammen", men fik kendskab til hende for mange år siden, da jeg købte "Borgerlige Ord Efter revolutionen". Øverst på min ønskeseddel står nu også "Den første have - et nyt liv udendørs" og "Spis din have". Men hvilken en skal jeg købe først?

Da jeg i sidste uge blev ordineret en dosis sofa (pga. for mange plukveer), fik jeg foræret en bunke dameblade, herunder IN nr. 10 2013. I denne udgave var der en artikel om Signe, som bl.a. udtalte: "Jeg kan bedst med mennesker, der har fået lidt skrammer. Dem, med de perfekte, glatte liv kan man ikke rigtig tale så dybt med. De har jo ingen gode råd at give." Jeg kunne ikke være mere enig!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar